woensdag 7 januari 2015

Slinger van stoffen vlaggetjes ... leuk voor geboorte, verjaardag etc.


Goeiemiddag,

leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog !

Hou je van gehaakte en andere zelfgemaakte spulletjes dan ben je op dit blog aan het goede adres (om mijn kaartenblog te bezoeken klik je op het logo in de rechterbalk)

Dit is mijn 1e projectje wat ik jullie wil laten zien want iedereen herkent het wel : de was, de strijk, koken, boodschappen doen ... en zoveel leuke ideeën maar zo weinig tijd !

Deze vlaggetjesslinger heb ik een tijdje geleden gemaakt voor mijn kleinzoontje.

De vlaggetjes zijn gemaakt van gewoon katoen, de letters zijn van vilt (wel zo makkelijk want dat rafelt niet) en heel simpel om te maken (want ik ben ook niet zo ervaren)

Op dit moment ben ik met verschillende projectjes bezig ... kom gerust nog eens terug om het resultaat te zien.




Werkbeschrijving : Knip voor elk vlaggetje 2 driehoeken, je kunt verschillende kleuren nemen maar het is ook leuk om allemaal dezelfde vlaggetjes te maken. De letters heb ik van vilt geknipt en eerst met de hand erop genaaid.
Voor elk vlaggetje 2 driehoeken aan de verkeerde kant vastnaaien aan 2 zijden. Als je alle vlaggetjes klaar hebt de vlaggetjes binnenste buiten keren en goed strijken, eventueel nog een extra randje langs de rand stikken.
Met een paar speldjes vastzetten tussen een stuk biasband, stik de biasband langs de rand aan elkaar met de vlaggetjes ertussen en klaar is kees !

Bedankt voor je bezoekje,
graag tot de volgende keer,
groetjes van Willeke




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt dat je een berichtje hebt achtergelaten, ik lees ze altijd met veel plezier,
groetjes van Willeke